Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Nawigacyjny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

W dniach 14-24 stycznia 2020 r. w Londynie odbyło się 7 spotkanie Podkomitetu ds. bezpieczeństwa żeglugi, komunikacji oraz poszukiwań i ratownictwa (NCSR) Międzynarodowej Organizacji Morskiej.

7 sesja Podkomitetu NCSR IMO w Londynie

W dniach 14-24 stycznia 2020 r. w Londynie odbyło się 7 spotkanie Podkomitetu ds. bezpieczeństwa żeglugi, komunikacji oraz poszukiwań i ratownictwa (NCSR) Międzynarodowej Organizacji Morskiej.

Podkomitet zajmuje się wszystkimi sprawami związanymi z nawigacją, komunikacją oraz SAR, w tym globalnym morskim systemem ratowania i bezpieczeństwa (GMDSS). W ramach Podkomitetu NCSR pracowały różne grupy eksperckie, w tym grupa ds. nawigacji, grupa ds. tras żeglugowych, grupa ds. komunikacji oraz grupa ds. SAR.
 
Reprezentujący Akademię Morską w Szczecinie Dziekan Wydziału Nawigacyjnego dr hab. inż. Paweł Zalewski wziął udział w sesjach plenarnych NCSR oraz w pracach grupy eksperckiej ds. nawigacji.

W ramach tej grupy eksperckiej opracowano raport obejmujący:

  • projekt okólnika SN w sprawie uznania indyjskiego regionalnego systemu nawigacji satelitarnej (IRNSS) jako elementu światowego systemu radionawigacyjnego,
  • projekt rezolucji MSC w sprawie standardów techniczno-eksploatacyjnych dla statkowych urządzeń odbiorczych japońskiego systemu nawigacji satelitarnej QZSS,
  • zaproszenie zainteresowanych stron do niesformalizowanej pracy międzysesyjnej pod kierownictwem Niemiec i złożenie finalnej propozycji wzorcowych standardów statkowych urządzeń odbiorczych systemów nawigacji satelitarnej na NCSR 8,
  • projekt zmiany wytycznych dotyczących służb kontroli ruchu statków (VTS),
  • wskazania odnośnie dalszego opracowywania opisów usług morskich (MS) w kontekście e-nawigacji - w Singapurze wyprodukowano film promujący MS https://www.youtube.com/watch?v=WenDzWY-tXc,
  • zaproszenie zainteresowanych stron do prac międzysesyjnych celem przedstawiania projektu zmian w strategicznym planie wdrażania e-nawigacji,
  • zmiany w Kodeksie Polarnym dotyczące środków bezpieczeństwa dla statków niepodlegających pod Konwencję SOLAS,
  • projekt nowej struktury i zmian „Wytycznych w zakresie miejsc schronienia dla statków potrzebujących pomocy”,
  • przegląd publikacji IMO związanych z nawigacją,
  • wycofanie symbolu MSI z „Wytycznych dotyczących prezentacji symboli, terminów i skrótów nawigacyjnych”.

Priorytetowym  celem delegacji polskiej było także wsparcie działań w zakresie rozszerzenia / modyfikacji TSS ŁAWICA SŁUPSKA.


W dniu 24 stycznia 2020 r. na sesji plenarnej zostały przedstawione raporty sporządzone przez grupy eksperckie, w tym dokument wprowadzający rozszerzenie TSS Ławica Słupska o nowe odcinki oraz modyfikację istniejącego odcinka. Raporty zostały przyjęte przez Podkomitet na sesji plenarnej i skierowane do zatwierdzenia przez Komitet Bezpieczeństwa Żeglugi (MSC).

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę