Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Nawigacyjny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

28 marca odbyło się spotkanie Rady Programowej Kierunków Studiów WN połączone z uroczystym otwarciem laboratoriów urządzeń nawigacyjnych i VTS / ARPA

Spotkanie Rady Programowej Wydziału Nawigacyjnego złożonej z przedstawicieli przedsiębiorstw i jednostek administracji publicznej zatrudniających absolwentów WN PM, władz Wydziału, koordynatorów kierunków studiów oraz przedstawicieli studentów miało na celu zapoznanie partnerów gospodarczych z bieżącą działalnością oraz wyzwaniami stojącymi przez Wydziałem. Spotkanie otworzył JM Rektor Politechniki Morskiej dr hab. inż. kpt. ż. w. Wojciech Ślączka, prof. PM przedstawiając plany rozwojowe uczelni,  po czym członkowie Rady zostali zaproszeni do obejrzenia nowo uruchomionych laboratoriów badawczo-dydaktycznych – urządzeń nawigacyjnych i VTS / ARPA.

Po uroczystości otwarcia laboratoriów przeprowadzono dwugodzinną dyskusję moderowaną przez Dziekana WN, w której omówiono:

  • wyzwania związane z kształceniem przedstawicieli pokoleń Z i Alfa,
  • praktyki zawodowe i przygotowanie do pracy w realiach morskich i przemysłowych,
  • niedopasowanie niektórych treści aktualnych programów studiów do dynamicznie zmieniającego się rynku,
  • rosnące znaczenie nowoczesnych technologii w edukacji (rozszerzona rzeczywistość, SI, wykorzystanie dronów),
  • współpracę Wydziału i Uczelni z przemysłem,
  • kryzys kadrowy w branży hydrograficznej i morskiej.

Zalecenia i sugestie sformułowane podczas posiedzenia:

  • przygotować kadrę dydaktyczną do pracy z pokoleniem Z i Alfa, poprzez organizację seminariów i szkoleń,
  • zwiększyć elastyczność programów kształcenia – skrócić czas studiów tam, gdzie możliwe, wprowadzać specjalizacje zgodne z potrzebami rynku,
  • wprowadzić wcześniejsze praktyki zawodowe – nawet już po I roku studiów, z ewentualną możliwością pracy równoległej ze studiami,
  • zintensyfikować promocję kierunków i zawodów technicznych – podkreślając realne oferty pracy po studiach,
  • wdrażać kolejne nowoczesne technologie w dydaktyce – uatrakcyjnienie i unowocześnienie form nauczania,
  • rozważyć utworzenie specjalności lub kierunku hydrograficznego – odpowiedź na potrzeby rynku i niedobory kadrowe,
  • zacieśnić współpracę z przemysłem – wspólne opracowanie modeli kształcenia i ścieżek zawodowych,
  • rozważyć wprowadzenie zajęć dotyczących nowoczesnych standardów dokumentacji (np. S-1000D),
  • dostosować działania promocyjne uczelni do współczesnych kanałów komunikacji i języka młodego pokolenia,
  • rozważyć uruchomienie programów studiów podyplomowych w odpowiedzi na szybkie zmiany branżowe,
  • zachęcać studentów do realizacji prac dyplomowych we współpracy z pracodawcami – praktyczne zastosowanie wiedzy,
  • monitorować rozwój autonomicznych technologii morskich i uwzględniać je w programach studiów.

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę