Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Nawigacyjny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

Zasoby Katedry Geoinformatyki powiększyły się o nowego drona. Tym razem jest to ASV czyli autonomiczna jednostka pływająca (Autonomous Surface Vehicle).

Specyfikacja techniczna i możliwości operacyjne nowego nawodnego drona 

Dron porusza się po powierzchni wody, a sterowanie odbywa się z lądu bądź pokładu statku. Zakupiona jednostka ASV jest katamaranem – posiada dwa kadłuby wykonane z kompozytu epoksydowo-szklanego. Kadłuby połączone ze sobą aluminiową szyną, na której możliwe jest zamontowanie dodatkowych sensorów badawczych, np.: kamery, sonaru czy przetwornika echosondy.
ASV napędzany jest silnikami elektrycznymi – po jednym na każdym kadłubie, zasilanymi bateriami litowo-jonowymi. Dron nie jest duży (dł: 1200 mm, szer: 1000 mm, wys: 360 mm) , ale stwarza wielkie możliwości badawcze – szczególnie z pokładu Hydrografa XXI. ASV wyposażony jest obecnie w: echosondę EchoLogger EU400, system pozycjonowania GNSS/RTK Emlid Reach M2, komputer przemysłowy oraz system łączności bezprzewodowej.

Przeznaczenie

Dron będzie wykorzystywany w hydrografii, ale nie tylko! Posłuży również do prac badawczych związanych z rozwijaniem metod nawigacji autonomicznej i systemów antykolizyjnych.
Pierwsze testy już za nami !
Czy ktoś ma pomysł na pracę inżynierską/ magisterską?

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę