Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Nawigacyjny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

Publikacje naukowe Monika Bortnowska

Pierwsza publikacja wkrótce

Tytuł: Projected Reductions in CO2 Emissions by Using Alternative Methanol Fuel to Power a Service Operation Vessel

Autor/Autorzy: Bortnowska M.

Miejsce publikacji: Energies

Rok: 2023

Słowa kluczowe: alternative fuel, decarbonization, LNG, methanol, Service Operation Vessel (SOV), EIV index

Abstrakt: Due to increasingly stringent IMO and European Commission requirements for greenhouse gas emissions, the present study analysed the projected reductions in CO2 emissions achieved by using methanol as an alternative fuel to power custom service operation vessels (SOVs) serving wind platforms in the Baltic Sea. Methanol is a relatively new fuel, approved for use as a safe marine fuel in the late 2020s. In these analyses, reference was made to the current interim guidelines, supplementing the IGF Code in the form of MSC.1/Circ.1621. The SOV type was chosen because of the current growing demand for these ships (the dynamic development of offshore wind power) and the lack of analyses of this type of small craft. The importance of assessing CO2 emissions in this case is due to the specifics of the vessel’s operation in different modes, and thus the variable load on the propulsion system and the area of operation close to the coastline. A computational research method was used to evaluate CO2 emissions, as well as the cost of methanol fuel, using current regulations and technical data. A comparison was also made between conventional MDO and LNG fuels. The first results of the analysis showed that methanol fuel is only competitive with MDO (a few-percent advantage) in terms of the average estimated index value EIV. Economically, it will require a higher investment, despite the favourable unit price of methanol compared to LNG and MDO.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: https://www.mdpi.com/1996-1073/16/21/7419

 DOI: 10.3390/en16217419

Autor: Website Administrator

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę