Katedra Ratownictwa i Zarządzania Ryzykiem O katedrze
Zakres działalności naukowej i dydaktycznej Katedry Ratownictwa i Zarządzania Ryzykiem
Katedra Ratownictwa i Zarządzania Ryzykiem zajmuje się realizacją prac badawczych oraz projektów naukowych obejmujących takie obszary badań jak ratownictwo morskie, planowanie akcji ratunkowych na morzu, zarządzanie ryzykiem oraz żeglugę śródlądową. Przeprowadzanie tego typu badań oraz analiz ma na celu rozwój nowych technologii, które mogą znaleźć zastosowanie w przemyśle.
Prace realizowane są między innymi w
Prace realizowane są między innymi w
Centrum Naukowo – Badawczym Analizy Ryzyka Eksploatacji Statków Politechniki Morskiej w Szczecinie (CAR).
Centrum powstało w 2013 roku z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 stanowiąc jedyny tego typu ośrodek badawczy w kraju. Na jego wyposażeniu znajduje się wyspecjalizowana aparatura badawcza, oprogramowanie umożliwiające analizę otrzymanych wyników oraz narzędzia służące do wizualizacji otrzymanych rezultatów.
Umożliwia to przeprowadzenie wielu prac badawczych polegających między innymi na: badaniach strumieni ruchu statków na trasach żeglugowych, torach podejściowych, kanałach portowych, badaniach strumieni transportowych ładunków ze szczególnym uwzględnieniem ładunków niebezpiecznych na trasach żeglugowych, badaniach potencjalnych skutków kolizji statków lub statku z budowlą hydrotechniczną, w tym z infrastrukturą off-shore i rurociągami podwodnymi, badanie potencjalnego obszaru skażenia ekosystemu będącego efektem kolizji statku lub innego wypadku na morzu oraz planowaniu akcji ratunkowej i usuwania skutków awarii.
Umożliwia to przeprowadzenie wielu prac badawczych polegających między innymi na: badaniach strumieni ruchu statków na trasach żeglugowych, torach podejściowych, kanałach portowych, badaniach strumieni transportowych ładunków ze szczególnym uwzględnieniem ładunków niebezpiecznych na trasach żeglugowych, badaniach potencjalnych skutków kolizji statków lub statku z budowlą hydrotechniczną, w tym z infrastrukturą off-shore i rurociągami podwodnymi, badanie potencjalnego obszaru skażenia ekosystemu będącego efektem kolizji statku lub innego wypadku na morzu oraz planowaniu akcji ratunkowej i usuwania skutków awarii.