Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Nawigacyjny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

Publikacje naukowe Anna Anczykowska

Tytuł: Potencjał terminalu LNG w Świnoujściu w aspekcie redystrybucji LNG do celów transportu morskiego

Autor/Autorzy: Andrzej Adamkiewicz, Anna Anczykowska

Miejsce publikacji: Rynek Energii 4/137

Rok: 2018

Słowa kluczowe: terminal LNG w Świnoujściu, bunkrowanie, redystrybucja LNG, zbiornikowiec

Abstrakt: W artykule przedstawiono przyczyny i uwarunkowania, ekologiczne i prawne wykorzystania LNG w transporcie morskim. Oceniono stan obecnej floty jednostek zasilanych skroplonym gazem ziemnym, ze szczególnym uwzględnieniem basenów Morza Północnego i Bałtyckiego. Przeanalizowano ruch statków na akwenie Południowego Bałtyku w kontekście wykorzystania terminalu LNG w Świnoujściu. Oceniono perspektywy rozwoju terminalu LNG w Świnoujściu jako redystrybutora skroplonego gazu ziemnego w aspekcie bunkrowania jednostek zasilanych LNG.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: https://www.cire.pl/pliki/2/2018/02___adamkiewicz_anczykowska.pdf

DOI: -

Tytuł: Quantitative analysis of the impact of fishing ship traffic streams on traffic streams of merchant vessels in Polish maritime areas

Autor/Autorzy: Anna Anczykowska, Paulina Rekowska, Wojciech Ślączka

Miejsce publikacji: Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie 53/125

Rok: 2018

Słowa kluczowe: fishing vessels, Baltic Sea, traffic streams, merchant vessels, maritime areas, risk

Abstrakt: The Baltic Sea is crisscrossed by several dense vessel traffic routes. Growing shipping traffic increases the likelihood of collisions. A quantitative analysis of the impact of fishing vessel traffic streams on streams of merchant vessel traffic aims to identify areas of intense traffic of this type and to assess the potential risks. The identification of intersections of fishing vessel routes and merchant shipping traffic allows us to identify spots of potential collisions. The analysis made use of the IALA IWRAP Mk2 program and AIS data collected from April 1, 2013 to March 31, 2014.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: http://repository.scientific-journals.eu/handle/123456789/2457

DOI: 10.17402/270

Tytuł: The possibilities of simulation research of the risk assessment of LNG tanker manoeuvring in the selected area

Autor/Autorzy: Wojciech Ślączka, Anna Anczykowska, Andrzej Adamkiewicz

Miejsce publikacji: International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM

Rok: 2017

Słowa kluczowe: Risk Assessment of LNG Tanker, LNG, Simulation Research

Abstrakt: The article presents the genesis of safety assessment of LNG tankers, along with safety criteria. The utilitarian need to carry out simulation research risk assessment in respect of a LNG carrier manoeuvring in restricted areas has been justified . As a standard vessel an oil tanker has been assumed meeting the authorisation requirements of the the selected LNG terminal. The ship’s operational conditions have been identified and correlated with the manoeuvres in the terminal’s area. The mathematical models of basic manoeuvres have been built taking into account their execution by admitted to the research ship depending on the possible types of propulsion systems that meet the ecological requirements of navigational zone. In the mathematical description the characteristics of the geometry of the hull (the length over all, breadth, draught) and vessel movement parameters in hydro-meteorological conditions have been taken into account. Diagnosis has been provided for and the mathematical description has been made in respect of the critical manoeuvres in relation to the ship navigation’s safety on the fairway and terminal’s areas. The initial conditions and boundaries have been determined. Simulation studies can be conducted with the use of the software based on dynamic modelling of the designed system as assumed for the purpose of research. Studies can be located in the areas and fairways not technically verified so far.. The opportunities have been presented to conduct research using different methods of risk assessment.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: https://www.sgem.org/sgemlib/spip.php?article10598

DOI: 10.5593/sgem2017/52/S20.102

Tytuł: Bezpieczeństwo zbiornikowców LNG manewrujących na akwenach ograniczonych

Autor/Autorzy: Andrzej Adamkiewicz, Anna Anczykowska

Miejsce publikacji: Systemy Wspomagania w Inżynierii Produkcji

Rok: 2017

Słowa kluczowe: bezpieczeństwo, zbiornikowiec, układ napędowy, manewrowanie, terminal LNG

Abstrakt: W artykule przedstawiono stan floty zbiornikowców LNG przewidywanych do obsługi terminala LNG, w tym z uwzględnieniem autoryzacji gazowca dla zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na obszarach ograniczonych. Rozpoznano przesłanki zagrożenia bezpieczeństwa statku na ograniczonej drodze wodnej, właściwości żeglugi zbiornikowców na akwenie terminalu oraz wpływ rodzaju głównego układu napędowego na cechy funkcjonalne gazowca. Na takim tle zdefiniowano wskaźniki bezpieczeństwa eksploatacji zbiornikowców jako narzędzi do oceny rodzaju napędu statku w aspekcie bezpiecznego wykonania zadania transportowego.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: http://wydawnictwo.panova.pl/attachments/article/601/7(24)_2017_R1.pdf

DOI: -

Tytuł: Kryteria bezpieczeństwa wykonania zadania transportowego w terminalu LNG w Świnoujściu

Autor/Autorzy: Andrzej Adamkiewicz, Anna Anczykowska

Miejsce publikacji: Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe

Rok: 2017

Słowa kluczowe: transport gazu LNG, transport morski LNG, bezpieczeństwo transportu morskiego

Abstrakt: W artykule przedstawiono kryteria bezpieczeństwa wykonania zadania transportowego wykonywanego w terminalu LNG w Świnoujściu. Wymieniono kryteria związane z procedurą autoryzacji zbiornikowców LNG, podstawowymi parametrami techniczno-eksploatacyjnymi statku oraz wymaganiami stawianymi przez przepisy o ochronie środowiska. Omówiono efektywność wykonania zadania transportowego przez zbiornikowiec LNG rozpatrywanego jako system w odniesieniu do terminalu LNG w Świnoujściu.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-dc240ac5-f742-40f4-8640-defd97801f29?q=74f6703d-6564-4e3f-bc87-486ce02ce174$1&qt=IN_PAGE

DOI: -

Tytuł: The operational states of LNG tankers – the expectations and hazards

Autor/Autorzy: Anna Anczykowska

Miejsce publikacji: World Scientific News

Rok: 2017

Słowa kluczowe: LNG tankers, LNG terminal in Świnoujście, transport of LNG

Abstrakt: The article shows the operational states of merchant vessels. Characteristic states of ships used for the transport of liquefied natural gas (LNG) has been specified with the hazards which may occur during the transport of LNG by sea. In the next part of article identified the operational states of LNG tankers taking voyage on the South part of the Baltic Sea, with area of LNG terminal in Swinoujscie. It was shown the current legislation for LNG tankers.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: http://www.worldscientificnews.com/wp-content/uploads/2017/05/WSN-733-2017-128-135.pdf

DOI: -

Tytuł: LNG okrętowym paliwem przyszłości w basenie Morza Bałtyckiego

Autor/Autorzy: Andrzej Adamkiewicz, Anna Anczykowska

Miejsce publikacji: Przegląd Gazowniczy

Rok: 2017

Słowa kluczowe: LNG, paliwo okrętowe, strefa ECA, kontrola emisji

Abstrakt: Zaostrzone rygory emisyjności, zawarte w unijnej “dyrektywie siarkowej”, nakazują 10-krotne zmniejszenie emisji siarki od 2015 roku. Wielu armatorom nie opłaca się instalacja urządzeń do odsiarczania spalin w statkach napędzanych ciężkim paliwem żeglugowym. Dlatego na wodach Bałtyku, Morza Północnego i kanału La Manche będzie wzrastała liczba statków zasilanych niskoemisyjnym gazem LNG.

Adres strony internetowej (link) do pełnego tekstu publikacji: https://www.igg.pl/sites/default/files/2017-06/PG_1-2017.pdf

DOI: -

Autor: Website Administrator

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę