Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Nawigacyjny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

Katedra Ratownictwa i Zarządzania Ryzykiem Struktura i władze

KIEROWNIK KATEDRY RATOWNICTWA I ZARZĄDZANIA RYZYKIEM

dr hab. inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka 
profesor PM

SEKRETARIAT KATEDRY

mgr inż. Justyna Krasowska
specjalista
 

KADRA KATEDRY


dr hab. inż. Magdalena Kaup, profesor PM
dr  inż. st. of. pokł. Marzena Małyszko


dr inż. of. wacht. Krzysztof Marcjan
Działaność naukowo – badawcza dotyczy ryzyka nawigacyjnego, analizy bezpieczeństwa nawigacyjnego na obszarach o dużym zagęszczeniu ruchu statków, analizy bezpieczeństwa nawigacyjnego na obszarach ograniczonych, analizy nawigacyjna w portach jachtowych, analiza nawigacyjna wokół farm wiatrowych oraz  wykorzystanie danych z systemów AIS oraz VMS - praca z dużymi bazami danych (big data). Temat pracy doktorskiej: Budowa modelu incydentów nawigacyjnych do oceny bezpieczeństwa nawigacyjnego na południowym Bałtyku

dr hab inż. Dorota Łozowicka, profesor PM
Działalność naukowo - badawcza dotyczy głównie projektowania i bezpieczeństwa statków, także w odniesieniu do transportu wodnego śródlądowego.  Do obszaru zainteresowań naukowych można też zaliczyć zagadnienia związanie z metodami sztucznej inteligencji oraz modelowaniem matematycznym. Tytuł monografii habilitacyjnego to: Metoda planowania przebiegu ewakuacji ze statków pasażerskich - poprzez optymalną dystrybucję strumieni ludzi po drogach ewakuacyjnych - poprawiająca bezpieczeństwo w warunkach zagrożenia.

mgr inż. of. wacht. Paulina Rekowska
Działalność naukowo - badawcza: wszczęty przewód doktorski w dyscyplinie Transport na Wydziale Nawigacyjnym Politechniki Morskiej w Szczecinie, Temat pracy: Metoda określania bezpiecznych obszarów manewrowych w żegludze śródlądowej na podstawie badań rzeczywistych. Prowadzone badania obejmują opracowanie zagadnień dotyczących transportu śródlądowego głównie na akwenie Odrzańskiej Drogi Wodnej w obszarze Dolnej Odry. Praca obejmuje identyfikacja zagrożeń z uwzględnieniem ich lokalizacji oraz wpływu na możliwości przewozowe rzeki Odry oraz wymiarowanie drogi wodnej w aspekcie bezpiecznej eksploatacji statku śródlądowego.

mgr inż. kpt. Andrzej Smacki
dr hab. inż. kpt. ż. w. Wojciech Ślączka, profesor PM


dr inż. kpt.ż.w. Mirosław Wielgosz
Działalność naukowo – badawcza obejmuje badania w zakresie bezpieczeństwa nawigacji i zapobiegania kolizji statków. Badania dotyczą również statków autonomicznych (planowanie trasy statków autonomicznych oraz planowanie trajektorii w manewrach antykolizyjnych) Obszarem zainteresowań są również domeny statków i obiektów nawigacyjnych. Temat pracy doktorskiej: Domena statku w ocenie bezpieczeństwa żeglugi
 
 

 
Autor: Website Administrator

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę